“SRBIJA VOZ” A.D. NASTAVLJA SARADNJU SA MINISTARSTVOM GRAĐEVINARSTVA SAOBRAĆAJA I INFRASTRUKTURE NA IZNALEŽENJU NAJBOLJIH REŠENJA PO PITANJU ZARADA ZAPOSLENIIH

0 858

GENERALNI DIREKTOR “SRBIJA VOZA”A.D. JUGOSLAV JOVIĆ: “NAJAVLJENI PROTESTI NEOPRAVDANI, CENA RADNOG ČASA SA NOVIM KOLEKTIVNIM UGOVOROM POVEĆANA JE ZA PET POSTO”

 

U cilju  povećanja bezbednosti i redovitosti železničkog saobraćaja, poboljšanja uslova rada, bezbednosti i zdravlja na radu zaposlenih “Srbija voz” a.d. preduzima svakodnevne aktivnosti i mere što demantuje izlaganja i zahteve Glavnog štrajkačkog odbora koga čine predstavnici Saveza sindikata železničara Srbije.

 

 

Foto: “srbvoz.rs”

 

U saradnji sa resornim ministarstvom aktivno radimo na rešavanju problema zaposlenih koji primaju osnovnu zaradu u visini minimalne zarade u Republici Srbiji  i stav “Srbija Voz” a.d. je da treba nastaviti intenzivnu saradnju sa resornim ministarstvom na iznalaženju najboljeg rešenja po pitanju zarada zaposlenih. Imajući u vidu da je cena radnog časa sa novim Kolektivnim ugovorom povećana za 5% i da zaposleni u “Srbija Voz” a.d. ne primaju osnovnu zaradu u iznosu nižem od minimalne zarade u Republici Srbiji, smatramo da su najavljeni protesi neopravdani.- kaže Jugoslav Jović v.d.generalni direktor ,,Srbija voza”a.d.

 

Pored ostalih pitanja koja smo uputili V.d.generalnom direktoru “Srbija voza”a.d.. Jugoslavu Joviću pitali smo i šta ćete preduzeti po pitanju masovnih tužbi (cene radnog časa, neisplaćenih regresa i toplih obroka i dr.)železničara kako “Srbija voz”a.d. ne bih imao ogroman odliv finansijskih sredstava zbog toga?

U odgovorima koja smo dobili od Dragane Stanković, direktora Centara za marketing i medije iz Kabinet generalnog direktora navodi se da od marta 2021. godine, više ne postoji pravni osnov za pokretanje tužbi zaposlenih u vezi sa toplim obrokom i regresom, tako da se ne može govoriti o “masovnim tužbama” zaposlenih po ovom pitanju. Što se tiče tužbi za cenu radnog časa smatramo da je rano donositi neke zaključke, tj. ne može se sa sagurnošću govoriti  da će sudovi “masovno” presuđivati u korist zaposlenih. Iz dosadašnjeg iskustva može se zaključiti da je sudska praksa različita, da su po pitanju tužbi zaposlenih za topli obrok i regres, sudovi različito donosili presude. Po istom pitanju sudovi u Beogradu i Kragujevcu su odbijali tužbeni zahtev zaposlenih, dok su sudovi u Novom Sadu i Nišu donosili presude u korist zaposlenih.

 

Nakon iznetog stava V.d. generlanog direktora “Infrastrukture železnice Srbije”, Nebojše Šurlana, V.d.generalnog direktora “Srbija voza”a.d. Jugoslava Jovića kao i predsednika Sindikata železničara Srbija voza”Dejana Milovanovića na ovu temu o kojima je Beograd24.rs pisao dolazi se do  zaključka da se očigledno potpisnici Kolektivnih ugovora maksimalno zalažu za zaposlene i da su za miran način rešavanja svih problema u skaldu sa finansijskim mogućnostima.

 

Ostaje nam da vidimo  da li će Glavni štrajkački odbor koga čine predstavnici Saveza sindikata železničara Srbije, Sindikata “Srbija kargo”, Nezavisnog sindikata železničara Srbije, Sindikata železničkog saobraćaja Srbije “Nezavisnost” i Regionalno-granskog sindikata železnice Srbije, koji  nisu potpisnici Kolektivnih ugovora ostati pri stavu  jednočasovne obustave rada i da li će izaći na proteste ispred Vlade Srbije ukoliko se u narednih 30 dana od dana održane konferencije za novinare 24.02.2021.god ne ispune njihovi zahtevi u sva četiri društva – “Srbija vozu”, “Infrastrukturi”, “Srbija kargu” i “Železnicama Srbije a.d.” (zahtev za usklađivanje cene radnog časa u skladu sa Zakonom.Uslovi rada u železničkim akcionarskim društvima s posebnim osvrtom na broj zaposlenih koji učestvuju u izvršenju železničkog saobraćaja, bezbednost i zdravlje na radu, bezbednost i redovitost železničkog saobraćaja i posledice restruktuiranja na bezbedno i uredno odvijawe železničkog saobraćaja, neadekvatni Kolektivni ugovori koji dozvoljavaju veliki broj tužbi protiv železničkog akcionarskog društva, što omogućava ogroman odliv finansijskih sredstava, neadekvatan odnos Vlade Republike Srbije prema železničkim akcionarskim društvima u odnosu na ostala javna preduzeća u Republici Strbiji, nepoštovanje određenih zakonskih regulativa, a kojima se železnička akcionarska društva stavljaju u nepovoljniji položaj. i da li su zahtevi zaista realni?

 

 

 

 



Komentari

komentara

Your email address will not be published.