Provaljeno 267 miliona podataka: Ako dobijete sumnjiv SMS, budite posebno oprezni!

0 4,755

Baš kada je objavljeno da je na internetu otkrivena baza podataka Facebook korisnika, ta kompanija je objavila da više neće koristiti telefonske brojeve da bi korisnicima preporučila potencijalne prijatelje

 

Stručnjaci za internet bezbednost otkrili su bazu sa više od 267 miliona podataka, većinom brojeva mobilnih telefona i korisničkih imena korisnika Facebooka, koja je skoro dve nedelje bila objavljena na internetu bez ikakve zaštite.

Kako navodi sajt ThereatPost, veruje se da je objavljena baza pripadala sajber kriminalcima, odnosno hakerima, a ne Facebooku, pa je i ubrzo uklonjena.

Tako velika baza podataka verovatno je korišćena za phishing prevare ili slanje spam poruka, pogotovo putem SMS-a.

Još nije u potpunosti jasno kako je baza nastala niti ko je njome upravljao. Nagađa se da su podaci ukradeni kroz Facebookov API za developere (alat koji programeri koriste da bi razvijali različite aplikacije), pre nego što je Facebook ograničio pristup telefonskim brojevima, prošle godine.

Fejsbuk, Facebook, Logo

Foto: Tanjug/AP

 

Druga mogućnost je možda čak i opasnija i odnosi se na mogućnost da postoji bezbednosni propust u API-ju koji omogućava hakerima pristup korisničkim podacima i nakon što je taj pristup ograničen 2018. godine.

Dok se ne otkrije kako je baza nastala i ko sve ima te podatke u rukama, stručnjaci apeluju na dodatan oprez. Zato ako dobijete sumnjivu SMS poruku, čak i ako pošiljalac zna vaše ime i osnovne informacije, budite posebno oprezni, upozoravaju stručnjaci.

Zanimljivo je da, baš kada je objavljeno da je na internetu otkrivena baza podataka Facebook korisnika, ta kompanija je objavila da više neće koristiti telefonske brojeve da bi korisnicima preporučila potencijalne prijatelje.

U okviru velike akcije jačanja privatnosti, brojeve telefona korisnika koje je prikupljao u svrhu dvostepene autentifikacije naloga Facebook neće više koristiti u druge svrhe.

Mark Zakerberg, Fejsbuk

Foto: Profimedia, Tanjug/AP

Ranije ove godine iz te kompanije su objavili da je oglašivačima uskraćen pristup tim brojevima telefona, a od sada će iste brojeve prestati da koriste za povezivanje ljudi.

Inače, nakon što je Facebook sa američkom Federalnom trgovinskom komisijom dogovorio da će platiti kaznu zbog nepridržavanja dogovora od pre nekoliko godina, kompanija je počela da radi na jačanju privatnosti korisnika unutar same kompanije.

Imenovan je i novi šef zadužen za privatnost Majkl Proti, koji je pokrenuo reviziju dosadašnje prakse i uvođenje novih. Tako bi Facebook trebalo da smanji količinu podataka koju prikuplja od korisnika, da učini svoja pravila jasnijima i da uvede jaču tehničku kontrolu nad razmenom podataka unutar i izvan kompanije.

(Telegraf.rs/Threat Post/Business Insider)



Komentari

komentara

Foto Pixabay
Izvor/Autor Telegraf.rs

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.