POSTOJE LI CRNE TAČKE ZA ŠVERCERE Evo šta o broju kontrolora i “BAKSUZNIM LINIJAMA” kažu Beograđani, ali i nadležni

FOTO: EMIL ČONKIĆ / RAS SRBIJA
0 5,614

Loša sreća, viša sila, “nepravedna raspodela karata” ili jednostavno promišljeno organizovanje stvari – kako god objasnili raspored kontrolora u vozilima javnog gradskog saobraćaja, Beograđani mesecima unazad vode naduge i naširoke rasprave o tome kako se naplate usluga vožnje “na nekim linijama proveravaju uvek, a na nekima nikad”. Ima li u tome istine pitali smo “Apeks”, kompaniju koja rukovodi Busplus sistemom.

Nebrojeno mnogo Beograđana odlučno će tvrditi da sistem “povlašćenih i baksuznih” linija postoji već duže vreme. Ovo su samo neki od komentara prikupljeni od korisnika javnog prevoza.

“Više kontrolora nego putnika”

– Naravno da ima mesta u gradu gde su kontroli gotovo uvek prisutni, mogao bih barem desetak primera da vam navedem. Čini mi se da je najkritičnije na Banovom brdu kod tržnog centra “Siti hol” u smeru ka centru grada, gde ih često ima i po 20 odjednom, bukvalno su brojniji od putnika, nemoguće ih je izbeći – priča sugrađanin Marko P.

Kako dalje navodi, takođe ih redovno susreće kod OŠ “Josif Pančić”, potom na stajalištu Pere Velimirovića, kod zgrade nekadašnje Glavne železničke stanice, na Slaviji…

“Izbegavaju stanice blizu okretnica”

Sličnog mišljenja su i sugrađani koji koriste liniju 16.

– Imaju ustaljen sistem, tačno. Kontrolore u 16-ici ne viđamo ni na jednom ni na drugom kraju trase, nekako uvek “operišu” na potezu u sredini, od raskrsnice Bulevara despota Stefana sa Džordža Vašingtona do Ušća. Uz to, retko se viđaju popodne i uveče, uglavnom rade u jutarnjim sati – saglasni su Lazar G. i Marija R.

“Ujutru su mnogo brojniji nego popodne”

FOTO: GORAN SRDANOV / RAS SRBIJA

– Živim u Mirijevu, dakle, koristim linije 20, 27, 74 i 79. Situacija je po pravilu sledeća – u 20-ici i 27-ici ih nema, u 74-ci ih ima kod Bulevara kralja Aleksandra i na ulazu u Višnjičku, a na liniji 79 su najčešći. Za sve, ipak, važi ista stvar – kontrolore u njima viđam samo pre podne, između 9 i 10 sati – kratko objašnjava Beograđanka Jovana S.

“Jedne linije favorizuju nauštrb drugih”

Za pojedine Voždovčane nema dileme da li do centra stići autobusom ili tramvajem.

– Vozim se linijama 9, 10, 14 i 33 i iskustvo mi je pokazalo da između polupraznih tramvaja na liniji 10 i vazda prepunih 33-ki uvek biram autobuse baš iz tog razloga – puno vozilo znači daleko manje šanse da će u njega ući kontrolor, oni izbegavaju krcate autobuse – posvedočila nam je Marija J.

Apeks: Raspored u cilju najveće efikasnosti

Prema ugovoru sa Sekretarijatom za javni prevoz grada Beograda, “Apeks” je u obavezi da ima minimalno 200 angazovanih kontrolora, a u ovom trenutku, kako nam je potvrđeno iz kompanije, u sektoru kontrole je 270 zaposlenih.

– Raspoređenost je takva da oni pokrivaju najveći broj vozila i kontrolisanih putnika kako bi se postigla najveća efikasnost. Naravno, planovi raspoređivanja i rada kontrole se stalno menjaju kako oni ne bi bili prisutni stalno na istim linijama. Iz navedenih razloga je normalno da određene linije imaju ređe kontrole – objašnjavaju oni.

Budući da su gradski čelnici kao jedno od rešenja za bolju naplatu karata u više navrata navodili povećanja broja kontrola, iz “Apeksa” poručuju i to da su konkursi za kontrolore javno dostupni i kontinuirani su tokom godine.



Komentari

komentara

Foto EMIL ČONKIĆ / RAS SRBIJA
Izvor/Autor Blic.rs

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.