Za ovu namenu izdvojeno je 7 miliona dinara

Beograđani će, ubuduće,za bacanje kućnog smeća koristiti specijalne kartice kojima će otvarati kontejnere.

Kako pišu Novosti, “Gradska čistoća” će u narednih mesec dana raspisati tender za nabavku nekoliko ovakvih kontejnera.

U ove svrhe, planom javnih nabavki za ovu godinu predviđeno je 7 miliona dinara bez PDV.

Prema navodima nadležnih u “Gradskoj čistoći”, cilj ovog pilot-projekta je da se poboljša proces odvoženja otpada iz centralne gradske zone.

Kako objašnjavaju, posebno u ovom delu grada, osim stanara, iste kontejnere ispred zgrada koriste i obližnji ugostiteljski objekti.

– U velikoj meri posude za odlaganje smeća koriste vlasnici restorana, prodavnica, kojih u centralnim gradskim opštinama ima najviše. Tako dolazi do nekontrolisanog nakupljanja otpada, pa se dešava da se u tim ulicama stvaraju mini-deponije. Za mesec dana bi trebalo da raspišemo nabavku i kupimo kontejnere, koji će raditi po sistemu otključavanja uz pomoć kartice. Njih će posedovati stanari ulica u kojima će ovi kontejneri biti postavljani – kažu u “Gradskoj čistoći”.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Ove kontejnere najpre će isprobati stanari zgrada na Vračaru.

– Ovo je pilot-projekat koji će biti testiran na desetak do 15 lokacija u nekoliko ulica na opštini Vračar. Nakon sprovedene nabavke, u saradnji sa Gradom, a na osnovu stanja i potreba na terenu, biće određena mesta gde će ovi kontejneri biti postavljeni – dodaju u “Čistoći”.

Osim ovih novina, ovo gradsko preduzeće planira da uvede pametnu infrastrukturu za prikupljanje otpada.

– Smart infrastruktura podrazumeva mehanizam koji identifikuje količinu otpada i popunjenost kontejnera i na osnovu tih informacija naše ekipe izlaze na teren. Na taj način ćemo obezbediti efikasnije i rentabilnije poslovanje – kažu u “Gradskoj čistoći”.

USLUGA ZA UGOSTITELJE JE BESPLATNA

Nadležni u “Gradskoj čistoći” upućuju poziv svim preduzetnicima da sa njima sklope ugovor o preuzimanju ambalažnog otpada kako ne bi koristili kontejnere stanara.

– Ova usluga je potpuno besplatna, a ugovorom se reguliše dinamika preuzimanja otpada, što bi olakšalo poslovanje lokala, restorana i prodavnica, a doprinelo da naš grad bude lepši i čistiji – zaključuju u ovom preduzeću.

(Telegraf.rs/Novosti)