METROOM ISPOD SAVE Velike promene u projektu beogradske podzemne železnice

0 6,805

Beogradski metro, čiji je početak gradnje planiran za 2020. godinu, mogao bi da prelazi iz starog dela prestonice do Novog Beograda ne Novim savskim mostom, kao što je ranije planirano, već tunelom ispod Save!

 

– To je jedna sasvim realna opcija koja trenutno figurira u okviru Studije izvodljivosti koju priprema francuska firma “Ežis” – rekao je za “Blic” glavni urbanista Milutin Folić.

Ovo je potpuni novitet kada je projekat Beogradskog metroa u pitanju. Podsetimo, prema verziji koja je razrađivana u vreme dok se na čelu grada nalazio Dragan Đilas, podzemna železnica je iz starog u novi deo Beograda trebalo da prelazi preko Mosta na Adi, da bi sa promenom gradske vlasti postala aktuelna ideja da trasa buduće druge linije ide preko novog mosta koji bi trebalo da bude izgrađen na istom mestu gde se sada nalazi Stari savski most.

Milutin Folić
FOTO: S. KRSTIĆ / RAS SRBIJA
Milutin Folić

– Razmatraju se sve opcije, ali mi se čini da tunel trenutno ima prednost. On bi se prostirao negde od Savskog trga, pa ispod budućeg muzeja, odnosno bivše zgrade Glavne železničke stanice, saobraćajnica u okviru “Beograda na vodi” i ispod reke izlazio kod Bulevara Zorana Đinđića – objasnio je Folić ovaj veoma atraktivan projekat.

Francuski “Ežis” trenutno uveliko radi na crtanju linija, određivanju stanica, ukrštanju sa drugim vidovima transporta u prestonici.

– Nadamo se da će to sve biti gotovo do kraja godine, da bi onda tokom 2019. bili usvojeni planovi, a 2020. bi krenuli prvi radovi. Prvo na najjednostavnijim deonicama kada je u pitanju imovina i ekspropijacija – dodao je Folić.

Promena neće biti kada je u pitanju broj linija, kao i početne i krajnje stanice. Prva bi išla od Makiškog polja, tačnije od raskrsnice Obrenovačkog i puta ka Železniku, preko Banovog brda ka Sajmu… I tu postoji još jedna dilema, a vezana je za Prokop.

– Postoji opcija da metro nastavi direktno ka Savskom trgu, kao što je ranije planirano, ali i varijanta da skrene na Prokop. U tom slučaju bismo posle imali i jednu stanicu u Ulici kneza Miloša pre dolaska na Savski trg – otkrio je Folić.

Tunel bio bio između Gazele i Starog savskog mosta
FOTO: V. ŽIVOJINOVIĆ / RAS SRBIJA
Tunel bio bio između Gazele i Starog savskog mosta

Jedno je sigurno, prva linija od Makiškog polja ka Mirijevu i druga od Ustaničke do Zemuna, ukrstile bi se na potpuno renoviranom Savskom trgu koji bi umnogome postao pravi centar Beograda.

Iznad i ispod

Beogradski metro delom bi trebalo da ide iznad, a delom ispod zemlje. Prema ranijim projektima, prva linija od Makiša do Mirijeva (prvo bi se gradio deo do Pančevačkog mosta) bila bi duga 22,5 kilometara, imala bi 10 kilometara nad zemljom i 12,5 kilometara ispod.

Stanica ispred opere na Trgu

U okviru prve linije metroa predviđena je i stanica na potpuno renoviranom i rekonstruisanom Trgu republike. Prema projektima, ona bi se nalazila tačno ispred sadašnjeg “Staklenca”, odnosno ispred zgrade buduće Beogradske opere.



Komentari

komentara

Foto D. KUJUNDŽIĆ / TANJUG
Izvor/Autor Blic.rs

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.