Da li znate koliko vam je bitna Google analitika ukoliko se bavite online poslovanjem?
Sigurno ste barem jednom čuli za praćenje podataka putem Google analitike. Ukoliko posedujete posao, onda vam je ovo verovatno i praksa koja vam pomaže da pratite kvalitet poslovanja, finansijska ulaganja ali i da li se vaš posao razvija brzinom koju ste očekivali. Podaci dobijeni na ovaj način su izuzetno korisni i mogu da vam pomognu da vas usmere u pravcu bolje budućnosti za vas i vaše poslovanje. Sa svim promenama koje dolaze sa analitikom ove godine, potrebno je da se spremite na vreme kako biste spremni dočekali novu eru analitike.
Bolje razumevanje posetilaca sajta
Jedan od načina da vaš posao dodatno približite posetiocima vašeg sajta jeste da bolje razumete koji tip ljudi pretražuje vaš sadržaj. To se najbolje postiže ciljanjem one grupe ljudi koja najčešće pretražuje vaš sadržaj, ali i tražeći način da se približite i onoj grupi ljudi koja još uvek nije postala korisnik vaših usluga. Upravo ovde dolazi u pomoć analitika jer uz sve podatke dobijene na ovaj način, možete bolje da upoznate posetioce vašeg sajta. Na osnovu ovih podataka možete da targetirate određena tržišta i probijete se na ona koja su vam do sada bila nedostupna.
Merenje postizanja rezultata
Svaki vlasnik biznisa ima ciljeve za svoje poslovanje i planove za budućnost. Na osnovu njih kreira marketinške kampanje, osmišljava nove usluge i proizvode ali i pravi finansijske planove za buduća ulaganja. Ukoliko želite da istražite rezultate koje ste postavili sebi za cilj, pogledajte detaljnije koliko odgovora se krije u analitici. Ne samo da na ovaj način možete da dobijete korisne podatke, nego možete da dobijete i odgovore na pitanja o potencijalnim novim saradnjama, proizvodima ali i na koje načine možete da razvijate biznis i unapredite poslovanje.
Kako ići u korak sa analitikom?
Kao i svaki alat koji ovaj gigant kreira, tako se i analitika razvija i ove godine dolazi do brojnih promena. Od jula ove godine, Google prelazi na GA4, novu vrtsu analitike koja će se znatno razlikovati od prethodne verzije. Kada je u pitanju prelazak na GA4 za ecommerce, treba napomenuti da će ova promena najviše koristi doneti upravo vlasnicima ovog tipa sajtova jer se sva unapređenja platforme uglavnom fokusiraju na ovaj segment sajta. To znači da je nova vrsta analitike prilagođena za e-commerce sajtove i da uključuje metrike koje se fokusiraju na praćenje podataka prodaje.
Kreiranje marketinških kampanja
Kako biste plasrali određeni proizvod, neophodno je da ga reklamirate kako biste dospeli do što većeg broja potencijalnih kupaca. Na prvom mestu, pomoću prikupljenih podataka biće vam jasnije koji tip sadržaja treba da kreirate i na koji način treba da ga plasirate. Takođe, usmeravanje kampanje na određeni proizvod koji je potrebno reklamirati i plasirati pravoj grupi korisnika je uspešnije ukoliko imate sve neophodne podatke koji će vas voditi kroz ovaj proces. Pomoću analitike, stvara se jasniji uvid u korake koje preduzima posetilac sajta te ste u prilici da ga usmerite na proizvod koji bi mu više odgovarao.
Analiza podataka i izveštaj
Svaki podatak koji možete da dobijete može da vam pomogne u svim aspektima vašeg poslovanja. Od stvaranja jasnijeg uvida u posete korisnika vašeg sajta, razumevanja njihovih pretraživanja vašeg sajta i koliko je to povezano sa kupovinom, do dobijanja ključnih odgovora za budućnost vaše kompanije, analiza podataka je bitna za vaš posao. Detaljnom analizom i praćenjem podataka u određenom periodu stiče se jasnija slika o trenutnom stanju vašeg posla i na koji način ga možete unaprediti. Uz to, mogućnost izveštaja je u novoj verziji analitike unapređena te i od ove opcije imate brojne benefite kada je bolje razumevanje analitike u pitanju.
Gugl analitika je bitna ako imate onlajn poslovanje koje je od finansijskog značaja za vaš posao. Uz praćenje podataka na jednostavan način možete da dođete do odgovora na brojna pitanja i budete ispred konkurencije na svim poljima.