BUS PLUS SE UKIDA NA JESEN? Ističe ugovor, evo koje su MOGUĆNOSTI ZA NAPLAĆIVANJE KARATA U BUDUĆNOSTI

Foto: Tanjug
0 5,620

Ugovor sa “Bus plusom” ističe na jesen, a još se ne zna kako će karte naplaćivati u budućnosti.

 

Prema najavama čelnika prestonice, Grad Beograd će u maju ili junu raspisati tender za izbor budućeg partnera, a prethodno će Saobraćajni fakultet izraditi studiju koja bi trebalo da definiše šta će Grad tražiti od njega.

Saradnja Grada Beograda sa konzorcijumom na čijem se čelu nalazi firma “Apeks”, koja je osmislila sadašnji sistem naplate karata, ističe početkom jeseni, ali nije nemoguće da, uprkos raznim nesuglasicama, bude i nastavljena pod nekim drugim uslovima.

Desetogodišnji ugovor stupio je zvanično na snagu 1. februara 2012. godine, ali je potpisan u septembru 2010, tako da prestaje u istom mesecu 2020. U međuvremenu, ugovor je osvežen sa čak šest aneksa, od kojih je poslednji parafiran u septembru 2015.

Sistem koji kod nas nosi ime “Bus plus” izradila je turska firma “Kenkart” iz Istambula, ali je vlasnik domaća kompanija “Apeks” sa direktorom Veljkom Vlahovićem na čelu.

Privatni partner je, kako je obelodanjeno još 2012. godine, uložio opremu i softver vredne 12,15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da, na osnovu ugovora, svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Tanjug

 

Pre “Bus plusa” postojao je jedan zastareo i veoma problematičan sistem koji je bio podležan raznim mahinacijama. Podsetimo, tada su u vozilima bile papirne karte koje su se često cepale, a mesečne markice su se preprodavale “iza ćoška”.

Dobili smo moderne plastične karte, na stanicama su se pojavili displej ekrani koji pokazuju kada stižu vozila, a to isto je moguće saznati i putem besplatne aplikacije ili slanjem SMS-ova.

Najveći problem je što je privatnik preuzeo i obavezu organizovanja kontrolora, što nije baš uspešno radio. Mnogima nije bilo po volji što im je svakog meseca pripadalo 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

Osim pretplate na godišnjem, mesečnom i dnevnom nivou, uvedene su opcije da kartu možete platiti putem pametnih telefona ili platnih kartica.

Grad Beograd je imao mogućnost da i pre isteka raskine ugovor sa “Apeksom“. Grad je 2016. mogao da raskine ugovor i otkupi sistem za 5,6 miliona evra, 2017. za 4,6 miliona, 2018. za 2,4 miliona, a u 2019. koja je osma godina eksploatacije sistema za “samo” milion evra.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavio je da će krajem maja ili početkom juna biti raspisan tender za izbor budućeg partnera u naplati karata za prevoz.

– Iza sebe imamo desetogodišnje iskustvo. Znamo šta mozemo da tražimo i šta možemo da promenimo, tako da će ti uslovi biti drugačiji od onih pre desetak godina – naveo je Vesić.



VIDEO DANA

Komentari

komentara

Foto Tanjug
Izvor/Autor Informer

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.