Dok se mi mlatimo pričama o taksiju i CarGo aplikaciji, pogledajte šta nam se dešava u gradskom prevozu

6,633

Da li nam je pažnja usmerena gde treba?

Cene, usluge i štrajk takista, CarGo, Uber i divlji vozači tema su koju Beograđana već danima ne ispuštaju iz usta. Čitava rasprava o ekonomiji deljenja i novim aplikacijama polako počinje da liči na onu koju smo pretprošlog novembra vodili o Trampovoj pobedi na izborima i nešto ranije o Bregzitu.Jer činjenica je da će, došle-ne došle, ovo novotarije dotaći mali broj Beograđana.

 

Za većinu stanovnika prestonice taksi je nepotrebni luksuz. Priušte ga samo po najvećem pljusku, kada procene da će ih jedna vožnja koštati manje nego celonedeljno lečenje, ili kada su sigurni da će im sledeće kašnjenje biti “nagrađeno” otkazom. Sve i da CarGo i Uber budu znatno jeftiniji od taksija, vožnja od blokova do Pančevačkog mosta sigurno neće koštati 89 dinara, zbog čega će svi koji nemaju kola ponovo biti oslonjeni na gradski prevoz.

U autobus sa lepezom, flašom vode i peškirom Foto: Telegraf

A tu već slede prave, svakodnevne nevolje.

Samo su se juče, pored redovnog saobraćajnog haosa, dve linije 56-ice pokvarile nasred puta, te od Požeške i Sarajevske ulice stvorile novu Slaviju – gužve, kolapse i nenadana kašnjenja.Lepo vreme obavezno prate i kvarovi starih autobusa usled pregrejavanja, a može se očekivati da će sa višim temperaturama to ponovo biti svakodnevni prizor.

 

Pre nekoliko godina desilo se to da klime budu ugrađene u 140 autobusa, koji za to nisu bili predviđeni, jer stari motori nisu mogli da izdrže toliko opterećenje.

Ne mogu i klima i prozori Foto: Telegraf

Ako i uspeju da pređu put između dva terminala vožnja u ovim autobusima protekne kao u rerni, jer klime ili ne rade, ili mesto njih i dalje izduvava grejanje. Bilo je čak i primera da pri ulasku u novija Solarisova vozila putnici dožive toplotni udar. Neki delovi su pokvareni i dotrajali, novca za nove nije bilo, pa klima ne sme da bude upaljena. Ukoliko ona barem zvanično radi, zabranjeno je otvarati prozore.

 

Hladan vazduh ne pirka čak ni u nekim kombijima, te ni uz dodatnih 150 dinara putnici ne uspevaju da izbegnu skapavanje. Remont nije urađen ili uređaj nije dovoljno jak, a prozori su “zapečatirani”,  objašnjavaju ovih dana vozači preznojenim putnicima.

– Bilo mi je kao u onim indijskim vozovima. Karta 150 dinara, stojim od blokova, do Zelenog venca, vozač kaže ne mogu da upalim klimu, šta da vam radim. Pola kombija se svađalo sa vozačem u tom trenutku – kaže nam jedan od nezadovoljnih putnika “luksuznijeg” vida saobraćaja u gradu, kombija koji kako vreme odmiče to je nepobitna činjenica, deluju sve više propalo.

Večno goruća tema u gradu Foto: Milena Đorđević

I za sve to uvek postoji jedan te isti uzrok – nedovoljno ulaganje u javni prevoz prestonice. Gradske vlasti već godinama ponavljaju da su Sava centar i GSP jedina javna preduzeća koja posluju sa gubitkom – prvi zbog dugova i energetske neefikasnosti, a drugi jer većina putnika ne plaća kartu.Gubici u poslovanju nadoknađuju se iz budžeta, a onda za ulaganje ostaje mnogo manje sredstava.

Plaćali bi redovno kartu, kažu putnici, kada bi cena mesečne bila prihvatljivija ili kada bi im redovni polasci autobusa i njihova ispravnost bili garant da neće zakasniti ili na posao stići okupani znojem. Opet, nadležni kažu da bi sve to bilo moguće samo kada bi se iskorenilo švercovanje. Šta je tu starije, koka ili jaje? Nisu li ovo pitanja na koja bi prvo trebalo da tražimo odgovore, a tek onda da razbijamo glavu oko prevoza koji ćemo mnogo ređe koristiti?

(D.D.S. d.savanovic@telegraf.rs)



Komentari

komentara

Foto Tanjug
Izvor/Autor Telegraf.rs

Comments are closed.

Close